Inzicht voor eigenaar, gebruiker, overheden en leveranciers!

Het beheer en onderhoud van een gebouw is vaak een tijdrovende taak. Met het vastgoed dossier, in één oogopslag heeft u inzicht in alle aspecten die komen kijken bij nieuwbouw, verbouw, aankoop en gebouwinspecties. Bij een jaarlijkse (her)inspectie of correctie weet wat de huidige staat van uw gebouw is en u weet wat u de komende jaren kunt verwachten. Zo heeft u altijd en overal de controle en komt u nooit voor verrassingen te staan. Het vastgoed dossier maakt alle aspecten inzichtelijk die bij het beheer en onderhoud van een gebouw komen kijken. Denk hierbij aan:

  • Onderhoudsplanning MJOP / NEN2767
  • Onderhoudskosten
  • Wettelijke verplichtingen
  • Veiligheids- en gezondheidsmaatregelen
    • Elektrisch veilig werken
    • Brandveiligheid
    • Drinkwaterveiligheid
    • Veilig binnenmilieu
  • Documentatie
    • Contracten
    • Vergunningen
    • Certificaten

Gebouwinformatie is op verschillende plekken opgeslagen, contracten worden door diverse personen afgesloten en het onderhoud van uw assets moet allemaal met verschillende regelmaat. Doordat informatie niet altijd direct terug te vinden is en onderhoud niet structureel plaatsvindt, ontstaat frustratie en verspilt u tijd en geld. Gelukkig is dat met het vastgoed dossier verleden tijd!
In het vastgoed dossier heeft u naast uw vastgoed en assets, ruimte voor de borging van al uw documenten en rapportages.
Er zijn verschillende modules beschikbaar waarmee u de kwaliteit en mogelijke risico’s van uw gebouw kan zien en bijhouden. Het vastgoed dossier biedt u mogelijkheden voor het inspecteren van uw gebouw. Met een druk op de knop bewaakt u de voortgang en kunt u bijsturen indien noodzakelijk. Ook kunt u het (complete) dossier beschikbaar stellen voor derden. Tot slot kunt u werken in het Vastgoed Dossier met een onbeperkt aantal gebruikers.

VOORDELEN VAN HET VASTGOED DOSSIER

  • Geen papier meer
    Vanaf nu beheert u alles in de het vastgoed dossier, dus niet meer zoeken naar documenten en alles veilig en controleerbaar te delen.
  • Altijd alles 100% op orde
    Het werken met het vastgoed dossier geeft u inzicht of alles in uw organisatie 100% OK is.
  • Krijg notificaties en beheer werkorders
    Het vastgoed dossier genereert automatisch meldingen waardoor iedereen weet wat van hen verwacht wordt. U controleert de uitvoering eenvoudig in je overzichtspagina. Duidelijk wanneer contracten aflopen en wanneer u nieuwe contracten moet afsluiten.
  • Digitaliseer uw procedures en controles
    Met het vastgoed dossier zijn papieren checklijsten verleden tijd en ziet u direct wie wat heeft uitgevoerd. Zo borgt u gemakkelijk, verplichte keuringen, NEN- of ISO-certificeringen, kwaliteitsnormen maar ook bedrijfspolicy.
  • Stroomlijn al uw keuringen
    Verplichte en vrijwillige keuringen, onderhoudsaanvragen én visuele inspecties regelt u vanuit één centraal punt. U kunt vanuit templates werken, maar ook heel eenvoudig zelf maatwerk maken.
  • Uw dossiers altijd actueel
    Communicatie en acties vinden plaats via het bedrijfsmiddel of de maatregel. Er gaat dus geen informatie meer verloren. Alle acties zijn te volgen op een tijdlijn. Altijd en overal inzicht in de huidige staat van uw gebouw. Eventuele gebreken van uw gebouw worden inzichtelijk. Precies weten wanneer onderhoud aan uw gebouw plaatsvindt. Inzicht in kosten voor de komende jaren voor beheer en onderhoud. Rendement van uw investeringen in een gebouw overzien.
  • Een flexibele, moderne interface die je inricht zoals u werkt
    Gebruik templates, pas deze aan of maak eenvoudig eigen maatwerk. Het vastgoed dossier werkt op alle moderne browsers, zoals uw computer, tablet en smartphone.
  • Medewerkersportaal
    Uw medewerkers communiceren helder over bedrijfsmiddelen en hun onderhoud via werkorders. Uw medewerkers werken zichtbaar in een gezonde en veilige omgeving.
  • Leveranciersportaal
    Het vastgoed dossier laat u en uw leveranciers samenwerken. U houdt de controle en ziet in één oogopslag of afspraken zijn nagekomen.
  • Klantenportaal
    Door klanten toegang te geven, kunt u in contact blijven. Daardoor weten u beiden wat er moet gebeuren en verhoogt u zo uw serviceniveau.
  • U betaalt alleen voor de module die u daadwerkelijk gebruikt.

Wij bieden twee varianten van het vastgoed dossier, basis of uitgebreid. kiest u de uitgebreide variant dan maken we gebruik van de NL/SfB classificatie voor alle assets. Dit is landelijk een veelgebruikte manier om assets binnen een gebouw geordend weer te geven, dit gebeurt op basis van de conditiemeting. Conditiemeting van gebouwen, terreinen en installaties is in Nederland de meting van de staat van onderhoud conform de NEN 2767 standaard. Het MJOP wat opgesteld kan worden na een inspectie is hier dan ook op gebaseerd. Beide varianten worden ingezet bij het Via Certus Zekerheidspakket.

Het resultaat is een helder overzicht, hoe en welke zaken geregeld zijn. Voor uitgebreide informatie over onze online oplossingen en welke bij u past neem contact met ons op.